سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفتاب شب

 چند روز پیش وقتی که خانم هواچی باشی(!) از احوالات آب و هوای کشور گزارش می داد در انتهای گزارش، بدون این که به غرب کشور رو کند و در همان حالی که رو به استان های اصفهان و یزد و غیره داشت، با دست به پشت سر خود ( یعنی ناحیه ی غرب و جنوب غربی ) اشاره کرد و با حالتی سرشار از بی تفاوتی از گرد و غباری چند روزه خبر داد!

         به خیال خودشان که با این شکل رفتار بی شرمانه شان خشم مردم این منطقه کمتر برانگیخته می شود و احتمال می دهند که حس بی تفاوتی در این خانم می تواند به مخاطب القا شود!
خانم هواچی باشی! برو به مافوقت که تو را مجبور به انجام چنین رفتاری کرده بگو که مردم غیور غرب از علم روان شناسی چیزی بارشان هست! و این مسائل را درک می کنند... بله ... صد البتّه که برای کاخ نشینان پایتخت، این یک پدیده ی مهم هواشناسی محسوب نمی شود!
          در گرمای پنجاه درجه ی این جا که از صبح تا غروب خانه نشینمان کرده، تنها فرصتی که دست می دهد تا از خانه بیرون بزنی بعد از غروب است، که آن هم با خاکی که بر سرمان شده ! از دست رفته و چند روز است که زیر این سقف کوتاه که بلندای آن در بهترین حالت به سه متر می رسد گیر افتاده ایم! ما سقفی می خواهیم که برای همه باشد و همه به طور یکسان زیر آن باشند!
ما سقف آسمان را دوست داریم که از عدالت چیزی حالیش می شود! بی دریغ گسترده می شود!

          هر وقت که این گرد و غبار برای خوزستان و ایلام است و زیاد گسترده نمی شود در اخبار سیما فقط چند ثانیه ای به آن اختصاص می دهند.حالا هم که نزدیک به هیجده استان را فرا گرفته انتظار می رفت که در صدر خبرها باشد ولی این گونه نکردند!
به نظر شما چرا حالا که اندک غباری به پایتخت رسیده، گفتگوی ویژه ی خبری شان رنگ خاک به خود گرفته و مسئولین مربوطه به چالش کشیده می شوند ؟
شاید یک گزارش چند دقیقه ای هم در این مورد می توانست به مردم جنوب غربی کشور این حس را منتقل کند که شما هم یک هم وطن هستید و ایرانی فقط در تهران زندگی نمی کند!
............................................
گرد و خاکی که صدا و سیما به راه می اندازد غلیظ تر و ماندگار تر به نظر می رسد ... نه ؟


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در دوشنبه 88/4/15ساعت 5:25 صبح توسط صادق
    نظرات دیگران()

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    دوباره، چارانه!
    خاطرات نامبهم
    همین امشب فقط!
    تعادل
    درّه
    [عناوین آرشیوشده]