سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفتاب شب


روزنامه ی دیروز رو داشتم می خوندم که در مورد سانحه ی هواپیمایی نوشته بود :
« فخرالدین جعفر زاده، رییس دادگستری جنایی تهران گفت : پس از هماهنگی با دو دستگاه آمبولانس بیش از 5000 قطعه از اجساد قربانیان به پزشکی قانونی منتقل شد که بزرگ ترین قطعه 200 گرم است، به طوری که به دلیل شدّت انفجار و برخورد ، اجساد قابل شناسایی نیست و در واقع می توان گفت هیچ جسدی وجود ندارد ...
مسافران هیچ وقت به مقصد نرسیدند، حتی جنازه هایشان هم از این سفر باز نگشت. »

چرا با اینکه واقعه اینقدر اسف بار بوده ولی بروز آن در صدا وسیما کم رنگ بود!؟
ولی ارمنی ها که تعداد کمتری از کشته شدگان از آنها بود ، سه روز عزای عمومی گرفتند!

پ.ن : دیروز کارشناس هواشناسی اعلام کرد که تهران در میان مراکز استان ها بیشترین حداقل دما رو داشت. ( می دونید که هر شهر یه حداقل دما داره و یه حداکثر دما ! )
من آخرش نفهمیدم این آقاهه می خواست چی بگه ؟
بیشترین ( یا همون گرم ترین ) مینیمم دما چه ارزشی داره حالا ( اون وقت توی فصل تابستون ) ؟



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در یکشنبه 88/4/28ساعت 11:26 صبح توسط صادق
    نظرات دیگران()


    آیینه ی آلوده به هر تصویرم      با حجم عبور نور ها درگیرم
    آنقدر نیامدی که حالا دیگر       زنگار گرفتم و حسابی پیرم!

    پ.ن: یه سورپرایز هم برای همشهری های خوبم!



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در پنج شنبه 88/4/25ساعت 9:34 صبح توسط صادق
    نظرات دیگران()


    دوستم
    : بابام توی فلان کاره ! مغازه ای داره که توش مشغوله به همون کار !

    من
    : اِ (!) جدّی میگی ؟!  حالا فامیلش چـــــــی هست ؟ !!!!!!!.......!


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در شنبه 88/4/20ساعت 4:57 عصر توسط صادق
    نظرات دیگران()


     چند روز پیش وقتی که خانم هواچی باشی(!) از احوالات آب و هوای کشور گزارش می داد در انتهای گزارش، بدون این که به غرب کشور رو کند و در همان حالی که رو به استان های اصفهان و یزد و غیره داشت، با دست به پشت سر خود ( یعنی ناحیه ی غرب و جنوب غربی ) اشاره کرد و با حالتی سرشار از بی تفاوتی از گرد و غباری چند روزه خبر داد!

             به خیال خودشان که با این شکل رفتار بی شرمانه شان خشم مردم این منطقه کمتر برانگیخته می شود و احتمال می دهند که حس بی تفاوتی در این خانم می تواند به مخاطب القا شود!
    خانم هواچی باشی! برو به مافوقت که تو را مجبور به انجام چنین رفتاری کرده بگو که مردم غیور غرب از علم روان شناسی چیزی بارشان هست! و این مسائل را درک می کنند... بله ... صد البتّه که برای کاخ نشینان پایتخت، این یک پدیده ی مهم هواشناسی محسوب نمی شود!
              در گرمای پنجاه درجه ی این جا که از صبح تا غروب خانه نشینمان کرده، تنها فرصتی که دست می دهد تا از خانه بیرون بزنی بعد از غروب است، که آن هم با خاکی که بر سرمان شده ! از دست رفته و چند روز است که زیر این سقف کوتاه که بلندای آن در بهترین حالت به سه متر می رسد گیر افتاده ایم! ما سقفی می خواهیم که برای همه باشد و همه به طور یکسان زیر آن باشند!
    ما سقف آسمان را دوست داریم که از عدالت چیزی حالیش می شود! بی دریغ گسترده می شود!

              هر وقت که این گرد و غبار برای خوزستان و ایلام است و زیاد گسترده نمی شود در اخبار سیما فقط چند ثانیه ای به آن اختصاص می دهند.حالا هم که نزدیک به هیجده استان را فرا گرفته انتظار می رفت که در صدر خبرها باشد ولی این گونه نکردند!
    به نظر شما چرا حالا که اندک غباری به پایتخت رسیده، گفتگوی ویژه ی خبری شان رنگ خاک به خود گرفته و مسئولین مربوطه به چالش کشیده می شوند ؟
    شاید یک گزارش چند دقیقه ای هم در این مورد می توانست به مردم جنوب غربی کشور این حس را منتقل کند که شما هم یک هم وطن هستید و ایرانی فقط در تهران زندگی نمی کند!
    ............................................
    گرد و خاکی که صدا و سیما به راه می اندازد غلیظ تر و ماندگار تر به نظر می رسد ... نه ؟


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در دوشنبه 88/4/15ساعت 5:25 صبح توسط صادق
    نظرات دیگران()


    یادش به خیر پارسال همین موقع درگیر حسّ و حال کنکور بودیم.حالا که یه سال گذشته همه چیز جلوی چشممه هنوز به خصوص وقتی کنکوری های امسال رو می بینم.
    شنیدید که میگن یکی دو روز قبل از آزمون باید کتابا رو کنار گذاشت و مطلقن استراحت کرد ؟
    ولی من که همیشه شب امتحانی بودم این حرفا توُ کَتَم نمی رفت و واسه کنکور هم می خواستم از همون روش استفاده کنم و حجم زیادی از مطالب مهم رو گذاشته بودم واسه ی هفته ی آخر!
    دو روز مونده به کنکور که جای خود را داشت !
    هر کی از راه می رسید می گفت تو دیوونه شدی، الان که باید استراحت کنی داری خودتو از بین می بری ! ... یه حالی بودم! یه مشت از این کتابا جلوم بود و هی کمی ازشون می خوندم و دوباره یاد مطلب دیگه ای می افتادم که قرار بوده بخونمش ، فوری کتابی که دستم بود رو می انداختم کنار و اون یکی کتاب رو بر می داشتم.

    صبح روز کنکور دیگه چیه ؟! اون وقت هم ول کن نبودم.صبح ساعت 5 پاشدم و شروع کردم به خوندن اون جورکی (!) ساعت شیش و ربع بود که رفتم سراغ شیمی3 و یه سری مطالب حفظی بودن که دنبالشون می گشتم و همین طور که داشتم کتاب رو برگ می زدم تا برسم به اون مطالب، نمی دونم چی شد که یه چیزی توجّهمو به خودش جلب کرد، یکی از مسأله های حل شده ی کتاب بود که هیچ وقت بهش اهمیّت نمی دادم. و واقعن اون قدرها هم نبود که بهش بها بدم.این بار هدفم از خوندن اون مسأله این بود که ببینم از فرمول مربوط به اون سرفصل چطوری سوال میدن!
    سر جلسه ی کنکور که داشتم سوالای شیمی رو حل می کردم،با همون مسأله ی حل شده ی کتاب که دو سه ساعت قبل توی کتاب دیده بودمش روبرو شدم.فقط عدد ها رو تغییر داده بود.دیگه خودتون حدس بزنید که من اون لحظه چه حسّی داشتم.
    ساعت شیش و نیم بود که داشتم دین و زندگی رو برگ می زدم و اون درساییش رو که هنوز نیگاشون نکرده بودم (!) ، داشتم خیر سرم مطالعه می کردم و این در حالی بود که از شب قبلش با دوستام برای ساعت شیش و چهل دقیقه هماهنگ کرده بودم که بیان جلوم!
    هنوز نه صبونه ای خوردم و نه لباسی پوشیدم و جالبه که هنوز ول کن کتاب نبودم.آخه یه سری مطالب مهمی داشت که می دونستم از اون قسمتاش سوال میاد.مامانم که در این مورد هیچ کاری به کارم نداشته بود اومد توی اتاق گفت دیگه هرچی خوندی کافیه، یه صلوات بفرست و کتابو ببندش !
    منم گفتم چَشم ! بذار مطلب آخریو بخونم! ، بعد آماده میشم. اون مطلب آخری رو هم که خوندم، یکی از 25 سوال درس دین و زندگی رو به خودش اختصاص داد.عینن سوال همون چیزی بود که فکرش رو می کردم ! ... جالبیش این بود که این سوال می تونست برای رشته های دیگه هم مطرح بشه ولی از بخت و اقبال خوب ما بود که توی دین و زندگی گروه ریاضی این سوال مطرح شده بود !
    اون همه کارشناس تغذیه اومدن و توصیه کردن که صبونه ی کاملی بخورید ... کسی نبود صبونه خوردن منو ببینه.اون قدر عجله داشتم که نفهمیدم چی خوردم! ... به قول یکی از دوستان، این بود قسمتی از « خاطرات مخاطرات! »
    الان هم که دارم اینو می نویسم بچه های رشته ی ریاضی دارن با سؤالای شیمی کنکور 88 دست و پنجه نرم می کنن!
    خدا قوّت!

    کنکور خوش (!)



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در پنج شنبه 88/4/4ساعت 11:22 صبح توسط صادق
    نظرات دیگران()

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    دوباره، چارانه!
    خاطرات نامبهم
    همین امشب فقط!
    تعادل
    درّه
    [عناوین آرشیوشده]